Cahaya Nur Iman (Part 2- Luahan Hati) 6:43 PM

Hari ini ku rasa sunyi sekali. Hari demi hari ku hitung namun belum ku temui apa yang aku cari. Aku buntu! Adakah kerana aku ini serba kekurangan? Atau kerana kelemahan diri yang ku miliki? Arghhh.. aku perlukan sokongan dan perhatian bukannya kata hina atau cacian yang meragui keupayaan diri ku.

Semakin aku cuba mengubah diri, semakin banyak dugaan yang terpaksa aku hadapi. Ya Allah, kenapa kau pilih aku untuk pikul semua dugaan ini. Benar kah ku insan yang terpilih? Kalau benarlah dugaan yang kau beri ini tanda aku adalah insan yang terpilih, ku redha ya Allah. Namun, janganlah kau berikan aku dugaan yang tidak mampu ku pikul.

Aku rindukan sinar hidayah mu ya Allah. Kurniakan lah anugerah mu padaku. Jadikanlah aku insan yang terpilih di dunia ini. Ku tak ingin lagi menjadi insan yang dihina dan dikeji tetapi insan yang disanjung dan dihormati. Kurniakanlah kelebihan dan keistimewaan seperti mana yang telah kau berikan kepada orang lain kerana ku tahu kau maha adil dan maha penyayang.

bersambung...

0 comments:

Post a Comment